Новини
Нові/старі проблеми шкільної історичної освіти
Семінар
Усюди цінність школи дорівнює цінності її вчителя. (А. Дістервег)

У музеї систематично проходять семінари-практикуми за участі просвітян. Науковці та музейники радо діляться досвідом з колегами. Вже втретє до зустрічей долучається Ігор Щупак – кандидат історичних наук, директор Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума», автор шкільних підручників для 4–11 класів.

Як викладати історії геноцидів? Що таке «війна пам’яті» на сторінках підручників з історії та в суспільній свідомості? Які нові виклики у викладанні історії в школі та як на них відповідати? На ці та багато інших питань, які щоденно постають перед освітянами, у музеї шукали відповіді вчителі історії м. Києва та Київської області. У просторі головної експозиції музею усі разом рефлексували та дискутували.

Під час заходу проводили інтерактивні заняття та презентації нових підручників для 5 і 10 класів та найновіших, 2019 р., – для 6 і 11 класів. Науковці та освітяни говорили про те, як у сучасному світі через постійний лавиноподібний потік інформації дуже важко зорієнтуватися й визначитися, чому можна довіряти, а що краще додатково перевірити. Зважаючи на те, що в учнівської молоді «кліпове» сприйняття дійсності, саме на вчителів покладається місія дати розуміння та навички верифікації інформації. Педагоги мають не лише пояснити, а й пов’язати між собою різні явища в єдину картину світу, дати навички побудови логічних зв’язків. Наприклад, історію України не можна вивчати відірвано від всесвітньої історії, Голокост нерозривно пов’язаний з подіями Голодомору. Також важливо не лише знати загальні явища, а й розуміти, яку роль у них відіграє історія окремої сім’ї чи людини.

Вагоме значення у висвітленні та розумінні історичного періоду Другої світової війни має робота науковців Національного музею історії України у Другій світовій війні. Виставки «Праведний шлях: українці-рятівники», «Вирване коріння» та інші, є зразковими в новітній методології репрезентації історії. Музей є тим майданчиком, який поєднує в собі науку та практику. Вчителі історії завше орієнтуються на науковців музею, охоче приводять своїх учнів на екскурсії та різноманітні заходи, підвищують рівень своєї кваліфікації на різноманітних музейних семінарах, форумах, панельних дискусія тощо.

Відвідуйте наступні музейні семінари та відчуйте себе частинкою всеукраїнської просвітянської спільноти.

2019 Національний музей історії України у Другій світовій війні. Меморіальний комплекс. Всі права захищено. Копіювання та використання зображень або текстів ресурсу без попередньої письмової згоди власника заборонено.