Методика

Одним із сегментів діяльності Національного музею є науково-методична робота. Усі музейні проекти мають науково-методичний супровід. Методичні напрацювання здійснюються у двох напрямках: практична методика, спрямована на внутрішньомузейні потреби, а також узагальнення досвіду Національного музею з різних видів комунікації. Матеріали цієї рубрики можуть зацікавити музейних фахівців і стати їм у пригоді.
Комунікативний потенціал музею та засоби його реалізації (методична довідка)
24 лютого 2017 року

«Людство весь час тримало руку на пульсі цієї науки, називаючи її різними іменами. В античні часи це була риторика, у середні віки, коли головною комунікацією стає церковна – це гомілетика, за тоталітарних часів – пропаганда, й лише сьогодні ми вийшли на нейтральну з погляду контексту свого функціонування – теорію комунікації».

Георгій Почепцов

Музейна комунікація є визначальним складником діяльності культурно-освітнього та науково-дослідного закладу. Здатність автентичних матеріальних об’єктів, тобто музеалій, бути свідченнями визначає своєрідність і особливість музейної комунікації в загальній низці комунікацій та відрізняє її від усіх інших видів поширення знань.

Загалом теорія комунікації – наука не нова. Один із вітчизняних її розробників Георгій Почепцов зазначав, що «людство весь час тримало руку на пульсі цієї науки, називаючи її різними іменами. В античні часи це була риторика, у середні віки, коли головною комунікацією стає церковна – це гомілетика (мистецтво проповіді, бесіди), за тоталітарних часів – пропаганда, й лише сьогодні ми вийшли на нейтральну з погляду контексту свого функціонування – теорію комунікації».

Професія – екскурсовод (методичні нотатки з досвіду роботи)
21 грудня 2016 року

«Ідеальний екскурсовод, по-перше, володіє знаннями щодо різних розділів колекцій… По-друге, він… має бути спроможним донести свої знання до слухачів, повинен слідкувати за новітніми науковими дослідженнями та вміти дохідливо, яскраво й талановито розповісти про їхні результати нескінченному потоку відвідувачів, не схожих один на одного. І, врешті-решт, він повинен бути соціологом та фахівцем з маркетингу, щоб на основі знань про особливості соціальних шарів суспільства та окремих груп розробити відповідні програми. А всі ці таланти мають бути доповненими особистою чарівністю або магнетизмом».

Екс-президент Міжнародного комітету ІКОМу з питань освіти і культури Корнелія Брюнінгсхаус-Кнубель.